register Paswoord vergeten?

BIG problem (studiekeuze)

blokn verdomme, blokn moeje doen!

BIG problem (studiekeuze)

Berichtdoor Jakob op za 25 apr 2009 7:13 pm

Help!

Laat mij even mijn situatie uitleggen:

- Ik zit nu in het zesde jaar humane wetenschappen - talen
- Ik haat wiskunde
- Ik haat gedragswetenschappen, mensen interesseren mij wel, maar niet de ziektes die in een kop zitten of de miserie die de mens heeft, of stadia in de ontwikkeling en dat gezever.
- Ik ben vrij sterk in talen
- Ik wil GEEN unief doen

Ik zou later graag iets met management doen, dat staat sowieso vast.
Later zou ik in:
Liefst van al de Radio- en tv-sector (programmamanager, maken dat de zender aantrekkelijk blijft etc...)
OF organisatie van evenementen en (ik denk dan specifiek aan bandmanager dus voor muziekgroepen concerten organiseren)
OF organiseren van reizen (bv bij een touroperator nieuwe hotels zoeken, reizen samenstellen, transport en animatie regelen etc)
Maaarrrr: ik was normaal van plan om Marketing te doen, tot ik vandaag naar opendeurdagen ging. Het klonk interessant TOT ik de boeken opende, ze leken veel te hard op mijn boek van, je raadt het: GEDRAGSWETENSCHAPPEN

Ik weet dat het niet mogelijk is een hogere richting te doen zonder (zware) theorie, maar kunnen jullie mij alstublieeeef wat advies geven?
Wat ik nu nog zie: Event- en projectmanagement, maar kun je daar ook reizen mee organiseren?
OF Radio- en tv-management in Nederland ma ik zie niet zitten om in La Hollande te gaan studeren
Afbeelding
Jakob
Onwetende
Onwetende

Re: BIG problem (studiekeuze)

Berichtdoor Schoor op za 25 apr 2009 7:38 pm

Journalistiek? Of is dat Unief?

Leraaropleiding in taalvakken? Kan je later ook nog altijd in de privé mee gaan werken. Zeker als je taalvakken geeft. En leiding geef je ook, wel aan leerlingen.
(\__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Schoor
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor los_lampos op za 25 apr 2009 8:07 pm

Communicatie management op de hoge school, daar kunde ook eventmanagement en toestanden mee doen dacht ik, kdenk dat ge zelfs in uw 3e of 4e jaar moet kiezen tss eventmanagement en nog wa andere dingen om af te studeren
los_lampos (oude nickname: the_lamp)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TSJERNOBYL op za 25 apr 2009 8:20 pm

Humane Talen? Bij ons is het gewoon Humane tot ge van middelbaar afgeraakt...

Anyway: Wa dacht ge van Reclame?
Afbeelding
TSJERNOBYL (oude nickname: TSERNOBYL)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Thatn op za 25 apr 2009 9:06 pm

Wat dacht je van cultuur management?
Afbeelding
Thatn (oude nickname: thatrealblackmusic)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op zo 26 apr 2009 10:12 am

Eventmanagement zou misschien iets voor jou zijn. Tis nie zo moeilijk (ik ken iemand die dat volgt), maar je moet wel een talent ervoor hebben. Als je nu al diegene bent die de kar trekt in je scouts, school, ... om fuiven enz te organiseren dan heb je dat talent waarschijnlijk wel ;)

Nu, je doet niet graag wiskunde en gedragswetenschappen, maar misschien moet je daar toch even voorbij kijken. In elke richting zit iets dat je wss niet graag doet. Ik ken bv mensen die communicatie gaan doen, in het eerste jaar krijgen ze geschiedenis van Belgie, iets wat zij wss enorm saai gaan vinden.

Kijk es naar de verschillende afstudeerrichtingen van bedrijfsmanagement (vind je wss op ong elke hoge school)
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor shizzle op zo 26 apr 2009 10:34 am

MayoNaisePot schreef: Ik ken bv mensen die communicatie gaan doen, in het eerste jaar krijgen ze geschiedenis van Belgie, iets wat zij wss enorm saai gaan vinden.

Even terzijde: de lessen zijn enorm saai van geschiedenis van België in de wereld (dus niet naar de les gaan), maar het boek valt mee. Ik kan het weten :p

On topic: je kan communicatiemanagement doen waar je de richting Public Relations & Voorlichting hebt. Daarmee kan je evenementen enzo organiseren, maar kan je ook veel meer mee doen indien je het organiseren ooit beu zou worden.
En dan heb je ook Toerisme & Reacreatiemanagement aan het hiepso in Kortrijk (geen idee of je het nog ergens anders kan studeren) waarmee je dus reizen zou kunnen organiseren.

En dan om af te sluiten: je gaat een richting doen waar de vakken die je haat onvermijdelijk zijn. Ik doe communicatiewetenschappen, en die richting is overspoeld met vakken uit de politieke wetenschappen en uit de sociologie (wat jij dus haat). Maar daar moet je gewoon door, want hoe verder je komt in je studies, hoe minder je hiermee in aanraking zult komen en hoe meer de vakken zich zullen toespitsen op jouw effectieve richting ;-)
shizzle
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor bjoerk op zo 26 apr 2009 11:10 am

programmamanager, maar je wil niet gedragswetenschap? Als programmamanager moet je toch weten hoe de mensen denken over dingen hoe mensen reageren op dingen ect. Zelfs bij eventmanagement lijkt me dit belangrijk, ik denk dat je nog niet echt weet wat je wilt. maar als ik dan toch iets moet zeggen zou ik zeggen, doe iets met journalistiek ofzo, das normaal geen unief, en ik weet zeker dat je het in antwerpen en in kortrijk kan doen (wss in leuven en gent ook maar da weet ik niet XD)
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Jakob op zo 26 apr 2009 12:25 pm

Alvast super bedankt voor de reacties :)

Ik neig voor de moment ook eerder naar event- of PR... Pas op, ik wil wel weten wat mensen denken en willen, en of ze tevreden zijn en niet. De zaken die mij niet interesseren zijn theoriën van Freud en alles wat meer naar psychiatrie dan naar psychologie of sociologie leidt. De optie Marketing ligt nog altijd open maar het is wel 'gezakt' dan ervoor, als je snapt wat ik bedoel. Talen doe ik zeker graag, maar niet zo graag dat ik er mijn hoofdpunt in mijn studie van wil maken. De richting huwe op mijn school is iets anders dan op andere scholen, heb 4u Nederlands, 4u Engels, 4u Frans en 2u Spaans. Komt dus overeen met een bv Moderne Talen.

Zaken die me tot nu toe het meest interesseren:
- Entertainment Marketing (optierichting in BMA), Howest Brugge
- Toerisme- en recreatiemanagement in Howest Kortrijk
- Project- en eventmanagement in KDG Antwerpen
- En nog steeds Marketing in Artevelde of Hogent
Afbeelding
Jakob
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TheNeedForGanja op zo 26 apr 2009 12:43 pm

TSERNOBYL schreef:Humane Talen? Bij ons is het gewoon Humane tot ge van middelbaar afgeraakt...

Anyway: Wa dacht ge van Reclame?

Ja juist ;)
Ik ga ook in de reclame beginne denk ik :)
Ga multimedia operator doen ;)
heeft alles te maken met die branche of je kunt toch met die functie ergens geraken in de reclamewereld en als je het kan en je wilt ervoor gaan ... Dan bereik je wel iets degelijk ;)
En is geen unief voor nodig ;)
TheNeedForGanja
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor TheMole op zo 26 apr 2009 3:57 pm

Waarom doet ge humane als vakken zoals gedragswetenschappen u niet interesseren ?
Afbeelding
TheMole (oude nickname: The Mole)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Thatn op zo 26 apr 2009 4:03 pm

The Mole schreef:Waarom doet ge humane als vakken zoals gedragswetenschappen u niet interesseren ?

:-= Ge weet wadaze zegn vant humane é :mrgreen:
Afbeelding
Thatn (oude nickname: thatrealblackmusic)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Kennyroelandts op zo 26 apr 2009 4:08 pm

Ik doe marketing op Hogent :D totaal verkeerde keuze in mijn geval.
Afbeelding

Afbeelding
Kennyroelandts (oude nickname: K-bigfoot)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Freako op zo 26 apr 2009 4:17 pm

als je echt zo iets heb van fuk wat moet ik doen...

kan ik je alleen maar aanraden om te doen wat ik heb gedaan nadat ik 2 x gestopt was met een studie.

ik ben naar een onafhankelijke(!) studieloopbaanadviseur gegaan, en heb daar een week lang allerlei testen moeten doen
(iq test intresse test etc etc) en ook enkele gesprekken moeten aangaan.
Daarna heeft hij mij 5 opleidingen gegeven die bij mij zouden passen.
Toen ben ik naar alle 5 de open dagen geweest en heb daar met de decanen gesproken (maar ook met studenten die die opleiding doen...als je ff op ze doorvraagt vertellen ze vanzelf de waarheid en niet het mooi weer praatje)
en toen heb ik een nieuwe studie gekozen

die studieloopbaan adviseurs hebben meestal kleine bureautjes...kzou zeggen zoek een beetje op internet naar een goede
(kan je de mijne wel geven maar dat heeft weinig nut aangezien jij uit belgie komt en ik uit nederland :) )

hoop dat je iets aan mijn advies heb, en hoop dat je een goed passende opleiding vind!
Freako
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar School